Dom är tillbaka

Dom där hemska tankarna har kravlat sig tillbaka..
Varför.. 
troligtvis så behöver jag endast öka min dos. Men jag är rädd. 
Jag vet att mina tankar är ofarliga, endast obehagliga, något skrämmande, att jag ska avdramatisera dom när jag kommer på mig själv i dom. Jag ska slänga de jävla tankarna i soptunnan! Dom vill jag inte ha att göra med.

Att mitt huvud tycker livet är ovärt att leva om jag inte kan få barn och hänga mig själv.
-släng i soptunnan!
Att när jag mår som sämst borde jag ta sönder en rakhyvel och visa mina armar nya mönster.
- släng i soptunnan!!
Att mitt huvud tycker jag borde skriva ett självmordsbrev bara ut i fall att..
- släng i soptunnan!!
Att jag knappt kan vara omkring människor i interaktivt sammanhang utan att decka 10 min efter och sova över 12h av utmattning.
- vilket resulterar til motsvarande dygn blir att dygna pga instängd och utvilad. Dvs för mycket energi?!
Att min hjärna tycker det är en bra ide att överanalysera ALLT folk säger till mig. Vilket slutar med att jag blir paranoid och hatar mig själv ännu mera.!!
-släng!!

Jag har tabletter jag fått av läkare, många tabletter. 
Många o ta vid behov, vissa att ta som motverkan för biverkningar av andra tabletter.
Så många att jag kan alla namn utantill med gram antal och är livrädd för o ta fel.
Jag vågar knappt använda mina tabletter.
Tänk om läkare anser att jag är läkemedelsmissbrukare, jag som är rädd för att ta tabletter..
Tänk om dom inte skulle tro på mig. 



Jävla tankar!!

Är livet värt o leva med smärta varje dag
Är livet värt o leva utan en kär vid sin sida
Är livet värt o leva om jag inte kan bilda familj
Är livet värt o leva när min kropp får mig att må piss
Är livet värt o leva om varje dag man ska leva på medicin

Enkelt nog. 
JA! Jag skiter fullständigt i dig! Du din fuling som gömmer dig som en skugga i mitt sinne o talar hemska ord till mig! Jag tycker mitt liv är värt att leva, pga alla underbara människor jag har i mitt liv! 
Mitt liv har inte tidigare värderats på mina egna behov, varför ska jag avsluta det för själviska själ! 
Nej, jag kämpar emot, för jag vill göra andra glada, inte ledsna! Jag ger folk glädje och trygghet. En axel att gråta ut på. Och det betyder mycket för mig! Att ha någons tillit så pass stark att de vänder sig till mig för råd o hjälp o stöd.! 

Långt inlägg, men behöver skriva av mig ifrån denna inre debatt som går i loop. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback