Vrak

Jag är glad, för det är bättre.
Jag har inga panik eller ångest attacker längre.
Jag är glad, för jag väljer vad jag själv vill.
Jag äter inte längre extra tillskott av hormoner.
Jag är glad, för jag fick nyligen nyheten om att jag med säkerhet ska bli stort syskon.
Jag äter oftast mina måltider som jag borde.
Jag är glad, jag går ner i vikt...
Jag struntar i att bromsa mina reflexer.
Jag är glad, för jag lyssnar på min kropp.
Jag har mer energi.
Jag är glad, för jag har gimli
Jag har inte hittat någon för mig än.
Jag är glad, för jag försöker hitta naturligare vägar till att slippa smärtorna.
Jag får dock inte bort depressionen och ångesten.
Jag är glad, för jag får min ensam tid
Jag kan inte vara ensam.
Jag är glad, för min familj och mina vänner är glada för min skull.
Det dom inte vet skadar inte.
Jag är glad för allt som har vändt till det bättre.
 
Men ändå sitter jag här vid datorn, kl 4 på natten, lyssnar på alla goa fina depp o emo låtar. För jag mår ändå sjukt dåligt. 
 
Jag är rädd, för hur snabbt detta eskalerat
Jag är rädd, för att inte bli bra alls igen.
jag är rädd, för jag vill inte konfrontera mina nya problem.
Jag är rädd, för att fastna och inte kunna ta mig ur detta problem.
Jag är rädd, för en vän vill bekräfta det jag troligen är rädd för.
Jag är rädd, för jag kan inte hantera det.
Jag är rädd, så jag röker bort mina sorger ihop med att försöka skugga över smakerna o dofterna.
Jag är rädd, för jag får inte behålla det
Jag  är rädd, för jag får panik av att inte få utföra det
jag är rädd, för jag får ångest av att göra det
Jag är rädd, för att bli påkommen
Jag är rädd, för jag vill inte höra vad andra kommer säga.
jag är rädd, för jag har gått ner för snabbt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback