MÅSTE, jag?

En sak jag kom att tänka på i dag. Hur jag har fått lära upp mig själv till att vara för andra framför mig själv.

dvs. Jag har växt up mig själv med att 

jag MÅSTE visa respekt ( för att ingen ska hata mig)

jag MÅSTE visa ett leende (för att folk ska veta att jag är snäll)

jag MÅSTE visa att jag ser andras perspektiv (För att förstå andra bättre)

jag MÅSTE visa medlidande (för att ingen ska tro jag är kall hjärtad)

jag MÅSTE visa vänskap (för att alltid finnas där för mina)

jag MÅSTE visa mig stark (för att ingen ska tro jag är svag)

jag MÅSTE visa tålamod (för att ingen ska tro jag blir arg för snabbt)

jag MÅSTE visa ansvar (för att ingen ska tro jag är för slapp)

jag MÅSTE visa glädje (för att sprida till andra)

jag MÅSTE visa min uppskattning (så ingen tycket jag är otacksam)

jag MÅSTE visa mig själv ( hur jag är galen, få folk kan vara sig själva med mig)

m.m.

 

Jag har mer på hjärtat än vad jag orkar med om dagarna. Jag förstår min pojkvän att jag kan vara jobbig när mitt huvud inte klarar av pressen på mig själv. 

Jag vet jag behöver växa upp och ta mig samman. Men det är heller inte alltid så lätt, speciellt inte när man vet att man ligger i största lagret och sedan nästan hela tiden få höra runt om sig hur andra mindre inte klarar av sig själva.... 

hur/ varför ska då jag göra det... 

Men en sak jag tycker är dumt. Det jag tänker på är ju inte bara jag själv som tycker.. det är ju flera än jag. Men dock tycker jag nog då allt att isf borde folk tänka lite extra på deras handlingar..

nu utrycker jag mig ifrån andras perspektiv. 

DET ÄR INTE KUL ATT BLI FRÄST ÅT MED DUMMA KOMMENTARER! ÄVEN OM DU INTE GILLAR PERSONEN BEHÖVER DU INTE GÖRA NARR ELLER HÅNA PERSONEN. DU BEHÖVER INTE BRY DIG, MEN VAR ALDRIG, ALDRIG  ELAK MOT DEN PERSONEN!!

För att om du vore i den personens kläder hade du tyckt om att få källningar på dig av någon? nej, jag tror inte det finns någon som skulle vilja det..

Och som jag sa detta är om vad jag Observerat de senaste månaderna. inget jag varit med om. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback